Det etablerede alternativ.

Frit udsyn

20 min
Årgang #13
2024
Denne film er ikke tilgængelig endnu

Nadim er en minoritetsetnisk mand med tjek på tilværelsen. Han vil dog på ingen måde associeres med de mennesker, der ligner ham, men ikke kan opføre sig ordentligt. På vej til sin søsters fødselsdag sætter hans egen fordomsfuldhed ham i en position, der får dramatiske konsekvenser for ham.

Instruktør
Manuskriptforfatter
Ekstern Instruktør
Ekstern Producer
Ekstern Manuskriptforfatter
Ingen billeder
Relaterede film
Alle film
Kærlighed og straf

Førsteårsfilm
#
2
Årgang #02
12 min
2001
Kærlighed og straf

6 Onsdage

René er en af byens førende kørelærer, men i privatlivet mærkes ensomheden. Derfor søger René trøst hos Mona hver Onsdage. Se hvordan Renés liv ændrer sig over 6 Onsdage.

Afgangsfilm
#
1
Årgang #01
26 min
2001
6 Onsdage

René er en af byens førende kørelærer, men i privatlivet mærkes ensomheden. Derfor søger René trøst hos Mona hver Onsdage. Se hvordan Renés liv ændrer sig over 6 Onsdage.

Sofies Session

9-årige Sofie vågner alene hjemme. Hendes ensomhed bliver afbrudt af fremmede lyde i opgangen. Sofie går til angreb – og finder en sjælden fred.

Førsteårsfilm
#
4
Årgang #04
12 min
2005
Sofies Session

9-årige Sofie vågner alene hjemme. Hendes ensomhed bliver afbrudt af fremmede lyde i opgangen. Sofie går til angreb – og finder en sjælden fred.

Skyld

Uegnet for børn under 18 år. 1961. Andrea arbejder som sygeplejerske for en døende kvinde på en lille ø på Færøerne. Hun bærer på en stor sorg, som hun forsøger at glemme. Men da mærkelige ting begynder at ske i det gamle hus, og grænserne mellem de levendes og de dødes verden bliver udvisket, må Andrea indse at man ikke kan flygte fra sin fortid.

Afgangsfilm
#
7
Årgang #07
28 min
2014
Skyld

Uegnet for børn under 18 år. 1961. Andrea arbejder som sygeplejerske for en døende kvinde på en lille ø på Færøerne. Hun bærer på en stor sorg, som hun forsøger at glemme. Men da mærkelige ting begynder at ske i det gamle hus, og grænserne mellem de levendes og de dødes verden bliver udvisket, må Andrea indse at man ikke kan flygte fra sin fortid.

Natten Er Ung

Da den ensomme og kejtede Elliott bliver lokket med på en vild bytur af kollegaerne Magnus og Alex, bliver hans tvivlsomme score-evner over for det modsatte køn sat på en alvorlig prøve. Men kampen for at score kan ikke måle sig med kampen mod hans eget selvværd, og Elliotts bytur udvikler sig til en rejse ind i ham selv og hans psykes mørke og lyse facetter.

Førsteårsfilm
#
8
Årgang #08
30 min
2014
Natten Er Ung

Da den ensomme og kejtede Elliott bliver lokket med på en vild bytur af kollegaerne Magnus og Alex, bliver hans tvivlsomme score-evner over for det modsatte køn sat på en alvorlig prøve. Men kampen for at score kan ikke måle sig med kampen mod hans eget selvværd, og Elliotts bytur udvikler sig til en rejse ind i ham selv og hans psykes mørke og lyse facetter.

Mannequinerne

"I denne film undersøges forstaden som tilstand gennem øjnene på en teenagepige i en 7. klasse. Sofie tager os gennem det sociale og kulturelle landskab, som forstaden udgør, og det overordnede portræt af forstadsmiljøet skildres gennem en coming of age-fortælling om kropslig akavethed, hemmelige forelskelser og forsøget på at finde sin identitet i en identitetsløs forstad. En ulmende spænding præger dette spor i filmen, men det er en spænding som synker sammen ligeså hurtigt som den opstår. Vi har at gøre med et antidrama: små ansatser til et klimaks som aldrig nås, en søgen uden slutmål. Forstadsfortællingen rammes yderligere ind af et skolestykke. En opførelse af den græske myte “Pyramus og Thisbe”. I denne scene får de store følelser plads, et sandt drama! Her skal katharsis finde sted! Men som i de fleste skolestykker er skuespillet akavet og uden indføling. Dramaet står tilbage som en mærkelig misdannet udvækst på fortællingen."

Førsteårsfilm
#
9
Årgang #09
29 min
2016
Mannequinerne

"I denne film undersøges forstaden som tilstand gennem øjnene på en teenagepige i en 7. klasse. Sofie tager os gennem det sociale og kulturelle landskab, som forstaden udgør, og det overordnede portræt af forstadsmiljøet skildres gennem en coming of age-fortælling om kropslig akavethed, hemmelige forelskelser og forsøget på at finde sin identitet i en identitetsløs forstad. En ulmende spænding præger dette spor i filmen, men det er en spænding som synker sammen ligeså hurtigt som den opstår. Vi har at gøre med et antidrama: små ansatser til et klimaks som aldrig nås, en søgen uden slutmål. Forstadsfortællingen rammes yderligere ind af et skolestykke. En opførelse af den græske myte “Pyramus og Thisbe”. I denne scene får de store følelser plads, et sandt drama! Her skal katharsis finde sted! Men som i de fleste skolestykker er skuespillet akavet og uden indføling. Dramaet står tilbage som en mærkelig misdannet udvækst på fortællingen."