Dictated by democracy.

Panser

26 min
Class #04
2006
This movie is not available yet

Den nyudklækkede betjent, Jacob er idealisten, der snart skal komme på andre tanker. Jacobs frustrationer hober sig op: En enlig mor, der plages af sin eksmand. Småkriminelle, der slipper med small talk og en advarsel. Politifolk, der selv laver uskyldige småforbrydelser. Han er fast besluttet på, at være en god panser. Den smårascistiske, homofobe partner (Morten Hauch-Fausbøll) dyrker mandomsklicheerne og vælger den lette vej, hvor man bare erkender, at en eller anden skal sgu være syndebuk. Så kommer det hele ud, og man kan sove godt om natten.

Director
Screenwriter
No items found.
Ekstern Instruktør
Ekstern Producer
Ekstern Manuskriptforfatter
Awards and Festivals
No pictures
Related Movies
All films
End Of The Eighties

Mid-term film
#
1
Class #01
19 min
2000
End Of The Eighties

Euroman

Euroman er en tidstypisk fortælling om de løgne, vi fortæller om os selv. Frederik lever livet på 1.klasse. Han er succesrig, tjener hurtige penge og scorer damer på tinder. Hans far er stolt af ham og vennerne fra CBS er imponerede. Men Frederik lukker øjnene for virkeligheden og det afsløres snart, at hans liv blot er en illusion af succes.

Mid-term film
#
8
Class #08
22 min
2015
Euroman

Euroman er en tidstypisk fortælling om de løgne, vi fortæller om os selv. Frederik lever livet på 1.klasse. Han er succesrig, tjener hurtige penge og scorer damer på tinder. Hans far er stolt af ham og vennerne fra CBS er imponerede. Men Frederik lukker øjnene for virkeligheden og det afsløres snart, at hans liv blot er en illusion af succes.

Dennis

Da den indelukkede bodybuilder, Dennis, inviterer pigen Patricia ud at spise, bliver hans mor skuffet og såret. På trods af moderens krav om at aflyse stævnemødet, tager Dennis forventningsfuld af sted.

Mid-term film
#
4
Class #04
18 min
2006
Dennis

Da den indelukkede bodybuilder, Dennis, inviterer pigen Patricia ud at spise, bliver hans mor skuffet og såret. På trods af moderens krav om at aflyse stævnemødet, tager Dennis forventningsfuld af sted.

Skyld

Uegnet for børn under 18 år. 1961. Andrea arbejder som sygeplejerske for en døende kvinde på en lille ø på Færøerne. Hun bærer på en stor sorg, som hun forsøger at glemme. Men da mærkelige ting begynder at ske i det gamle hus, og grænserne mellem de levendes og de dødes verden bliver udvisket, må Andrea indse at man ikke kan flygte fra sin fortid.

Final film
#
7
Class #07
28 min
2014
Skyld

Uegnet for børn under 18 år. 1961. Andrea arbejder som sygeplejerske for en døende kvinde på en lille ø på Færøerne. Hun bærer på en stor sorg, som hun forsøger at glemme. Men da mærkelige ting begynder at ske i det gamle hus, og grænserne mellem de levendes og de dødes verden bliver udvisket, må Andrea indse at man ikke kan flygte fra sin fortid.

Gaven

Efter at have fået barn har Cathrine mistet lysten til sex. Hun køber derfor sin mand et gavekort til en massageklinik. Men snart fortryder hun, og hun må på ny gøre op med sig selv, hvad hun er villig til at ofre for ægteskabet.

Mid-term film
#
4
Class #04
17 min
2005
Gaven

Efter at have fået barn har Cathrine mistet lysten til sex. Hun køber derfor sin mand et gavekort til en massageklinik. Men snart fortryder hun, og hun må på ny gøre op med sig selv, hvad hun er villig til at ofre for ægteskabet.

Eftertid

Da Laura mister sin far, må hun navigere i en sorg, der hverken lader sig kurere eller kontrollere. I et personligt filmisk sprog kommer vi nært den indre tomhed og frustration, der ofte efterfølger tabet af en man elsker. Samt kontrasten til verden og til andre mennesker, der kan synes at suse urørte forbi mens man selv står i et vakuum. Gennem Lauras forhold til søsteren Alba fornemmes dog samtidig trøsten og kærligheden som en del af det savn, de nu deler på hver sin måde. Viklet ind i deres samtaler og i de følelser, der er svære at sætte ord på, mærkes den spæde refleksion over sorgen som en del af det liv, der fortsætter.

First-year film
#
10
Class #10
20 min
2018
Eftertid

Da Laura mister sin far, må hun navigere i en sorg, der hverken lader sig kurere eller kontrollere. I et personligt filmisk sprog kommer vi nært den indre tomhed og frustration, der ofte efterfølger tabet af en man elsker. Samt kontrasten til verden og til andre mennesker, der kan synes at suse urørte forbi mens man selv står i et vakuum. Gennem Lauras forhold til søsteren Alba fornemmes dog samtidig trøsten og kærligheden som en del af det savn, de nu deler på hver sin måde. Viklet ind i deres samtaler og i de følelser, der er svære at sætte ord på, mærkes den spæde refleksion over sorgen som en del af det liv, der fortsætter.