The past creeps in on Bea, as she is imprisoned in the same prison as her aunt. At a grand tour in the prison, Bea is forced to prove her loyalty in a violent battle. But is Bea still willing to sacrifice her life, to prove her loyalty?
Louise
Mette er offer for en pigebandes overfald. To år efter opsøger hun Louise, som hun mener bærer skylden for Mettes forandrede liv. Louise skal undskylde overfor Mette. Men vil hun?
Mette er offer for en pigebandes overfald. To år efter opsøger hun Louise, som hun mener bærer skylden for Mettes forandrede liv. Louise skal undskylde overfor Mette. Men vil hun?
En sanddru og udførlig beretning om et underligt syn i Årslev Enge
Året er 1600. I en ølstue i landsbyen Årslev sidder fem mænd. Det rygtes, at de er forhekset af en troldkvinde ude på engene, og nu venter de kun på at blive henrettet - da døren brydes op. Ind træder lensherre Holger Rosenkrantz. Han vil redde deres liv. Men i de fem mænd gemmer sig både mørke og åbenbaring, og som aftenen falder på, nærmer Holger sig en voldsom sandhed om hændelsen nær Årslev Enge.
En sanddru og udførlig beretning om et underligt syn i Årslev Enge
Året er 1600. I en ølstue i landsbyen Årslev sidder fem mænd. Det rygtes, at de er forhekset af en troldkvinde ude på engene, og nu venter de kun på at blive henrettet - da døren brydes op. Ind træder lensherre Holger Rosenkrantz. Han vil redde deres liv. Men i de fem mænd gemmer sig både mørke og åbenbaring, og som aftenen falder på, nærmer Holger sig en voldsom sandhed om hændelsen nær Årslev Enge.
En Flirt
Journalisten Eva trives med den vidtløftige stemning på avisen Borgeren, og stiller sig uforstående, da praktikanten Nikoline føler sig generet af tilnærmelser fra en overordnet. Da Eva indlader sig på en flirt med avisens nye direktør, får det imidlertid drastiske konsekvenser, og hun må kæmpe hårdt for at bevare både sit selvbillede og sin position på avisen.
Journalisten Eva trives med den vidtløftige stemning på avisen Borgeren, og stiller sig uforstående, da praktikanten Nikoline føler sig generet af tilnærmelser fra en overordnet. Da Eva indlader sig på en flirt med avisens nye direktør, får det imidlertid drastiske konsekvenser, og hun må kæmpe hårdt for at bevare både sit selvbillede og sin position på avisen.
Eftertid
Da Laura mister sin far, må hun navigere i en sorg, der hverken lader sig kurere
eller kontrollere.
I et personligt filmisk sprog kommer vi nært den indre tomhed og frustration,
der ofte efterfølger tabet af en man elsker. Samt kontrasten til verden og til
andre mennesker, der kan synes at suse urørte forbi mens man selv står i et
vakuum.
Gennem Lauras forhold til søsteren Alba fornemmes dog samtidig trøsten og
kærligheden som en del af det savn, de nu deler på hver sin måde. Viklet ind i
deres samtaler og i de følelser, der er svære at sætte ord på, mærkes den spæde
refleksion over sorgen som en del af det liv, der fortsætter.
Da Laura mister sin far, må hun navigere i en sorg, der hverken lader sig kurere
eller kontrollere.
I et personligt filmisk sprog kommer vi nært den indre tomhed og frustration,
der ofte efterfølger tabet af en man elsker. Samt kontrasten til verden og til
andre mennesker, der kan synes at suse urørte forbi mens man selv står i et
vakuum.
Gennem Lauras forhold til søsteren Alba fornemmes dog samtidig trøsten og
kærligheden som en del af det savn, de nu deler på hver sin måde. Viklet ind i
deres samtaler og i de følelser, der er svære at sætte ord på, mærkes den spæde
refleksion over sorgen som en del af det liv, der fortsætter.
Glimt Af Mørke
Et barn er forsvundet fra et villakvarter. Mørke tanker slår rod, og en far bliver fremmed i sit eget hjem.
Et barn er forsvundet fra et villakvarter. Mørke tanker slår rod, og en far bliver fremmed i sit eget hjem.
Hjemkomst
Thomas er hjemvendt fra Bosnien. “Hjemkomst” strøer salt i et åbent sår i vores kollektive bevidsthed ved at afspejle hans sinds(s)tilstand; for der findes noget, der er langt værre end at dø, og det er ikke at turde leve! Der rejses ikke spørgsmål om ansvar. Formen er abstrakt fordi indholdet forlanger det. Hvis du holder at lyset for enden af tunnelen, så se en anden film men ellers: Velkommen i mørket!
Thomas er hjemvendt fra Bosnien. “Hjemkomst” strøer salt i et åbent sår i vores kollektive bevidsthed ved at afspejle hans sinds(s)tilstand; for der findes noget, der er langt værre end at dø, og det er ikke at turde leve! Der rejses ikke spørgsmål om ansvar. Formen er abstrakt fordi indholdet forlanger det. Hvis du holder at lyset for enden af tunnelen, så se en anden film men ellers: Velkommen i mørket!