
Tobias (f. 1993) stak fingrene i filmmaterien i gymnasietiden og lod sidenhen filmdrømmen leve på Den Europæiske Filmhøjskole.
Derefter indfandt en ængstelse om hele filmforetagendet sig, der tog ham på en detour forbi en kandidat i Film- og medievidenskab og et lagerjob, hvor han pakkede mange tastaturer i mange kasser. Med det akademiske af vejen tillod Tobias sig igen at tage filmdrømmen seriøst og søgte ind på Super16 en sidste gang med en nyfunden ro.
Ængstelsen viser stadig sit ansigt i blandt andet fremtidsbekymringer og især i forestillingen om, hvordan andre opfatter ham (fx i en given selviscenesættende tekst), men Tobias har indset, at ængstelsen også er en styrke. Den har givet ham et skarpt blik for sociale dynamikker, hvilket ofte viser sig i hans manuskripter, hvor dysfunktionelle relationer gerne træder i forgrunden -- gerne tilsat humor og/eller noget overnaturligt.
Derudover er Tobias i sit arbejde optaget af de sociale og kulturelle strømme, der løber under alting og vil gerne arbejde for en bredere repræsentation generelt i filmbranchen. Han prøver at gøre dette uden at fremstå frelst, men han synes, at det er svært, når han har behovet for at italesætte behovet for ikke at fremstå frelst.