Responsibility for our own education.

Overmennesket

5 min
Class #02
2002
This movie is not available yet

Friheden til at ytre sig bør hænge sammen med pligten til at lytte. Dét mener jeg at alt for mange har glemt. Jeg oplever at folk er blevet bange og hadefulde. At verden i dag deles op i en akse af gode og onde mennesker.Men der er ingen onde mennesker. Alle vil jo dybest set det bedste med livet.Så længe terrorister og magthavere er mennesker, der kan elske – så længe er der et håb om fred og sameksistens. Med AFR undersøger jeg filmmediets muligheder for manipulation i moderne historiefortælling. AFR har en form der er genkendelig fra vores medier, bygget op af velkendte elementer, men materialet er samlet på utraditionel vis og indholdet bliver dermed en ny fortælling om vores verden.Jeg har på den måde forsøgt at udforske bedraget og manipulationen – undersøge de moderne massemediers magt indenfor politik og historieskrivning. Jeg opfatter kunst som mediet for den humanistiske overvejelse; hvor mennesket og sjælen er i centrum. På denne baggrund har jeg lavet filmen – uagtet gældende lov og moral. Og måske derfor – vil filmen virke provokerende på enkelte. Men ytringsfrihed og demokrati er ikke en selvfølge. Det er noget vi skal kæmpe for. Og når vi har det, er det en gave, som skal bruges til at udfordre og udvide frihedens grænser. I modsat fald indskrænkes friheden til at tale, tænke, leve og elske, som vi vil.

Screenwriter
No items found.
Ekstern Instruktør
Ekstern Producer
Ekstern Manuskriptforfatter
Awards and Festivals
No pictures
Related Movies
All films
Nowhere Man

“Doesn’t have a point of view,Knows not where he’s going to,Isn’t he a bit like you and me?Nowhere man, please listen,You don’t know what you’re missing,Nowhere man, the world is at your command.”Lennon / McCartney 1965

Final film
#
4
Class #04
21 min
2006
Nowhere Man

“Doesn’t have a point of view,Knows not where he’s going to,Isn’t he a bit like you and me?Nowhere man, please listen,You don’t know what you’re missing,Nowhere man, the world is at your command.”Lennon / McCartney 1965

Dagen Efter

På en tur i byen får Andreas et varsel af en mystisk fremmed om, at hans ven Jannik er i fare. Bedre bliver det ikke, da han vågner næste dag til beskyldninger om, at han har været sin kæreste utro. Men Andreas plages af huller i erindringen. Da brikkerne efterhånden falder på plads, går det op for ham, at kærestens beskyldninger og den fremmed mands varsel er sammenbundet og hvert eneste valg han foretager sig, bringer ham tættere på katastrofen.

Mid-term film
#
5
Class #05
15 min
2008
Dagen Efter

På en tur i byen får Andreas et varsel af en mystisk fremmed om, at hans ven Jannik er i fare. Bedre bliver det ikke, da han vågner næste dag til beskyldninger om, at han har været sin kæreste utro. Men Andreas plages af huller i erindringen. Da brikkerne efterhånden falder på plads, går det op for ham, at kærestens beskyldninger og den fremmed mands varsel er sammenbundet og hvert eneste valg han foretager sig, bringer ham tættere på katastrofen.

Caretakers

While at work, the dutiful caretaker Ellis is sought out by his long-lost sister Mira. Under the guise of being in training as a caretaker, she comes with him to work. Throughout a hectic workday, they try to find each other again, through a confrontation of old traumas, open wounds, and unrequited sibling love.

First-year film
#
12
Class #12
30 min
2022
Caretakers

While at work, the dutiful caretaker Ellis is sought out by his long-lost sister Mira. Under the guise of being in training as a caretaker, she comes with him to work. Throughout a hectic workday, they try to find each other again, through a confrontation of old traumas, open wounds, and unrequited sibling love.

Fjorten År og To Nætter

På sin 14-års fødselsdag får Laura besøg af sin mors ven, modefotografen Asger, som Laura altid har været fascineret af. Asger skal fotografere Laura, hvilket hendes mor, Henriette, længe har set frem til – til trods for en voksende jalousi til den smukke datter. Men hvad Henriette ikke ved, er, at Lauras følelser for Asger er ved at ændre sig. Det sætter spor i forholdet mellem mor og datter i form af et opgør og en konkurrence, som skaber stærke udfordringer for Laura. Mødet med Asger og modelmiljøet bliver en introduktion til voksenlivet og en opdagelse af seksualiteten. Hun mærker begæret for første gang og oplever samtidig magten, der følger med.

Mid-term film
#
6
Class #06
21 min
2010
Fjorten År og To Nætter

På sin 14-års fødselsdag får Laura besøg af sin mors ven, modefotografen Asger, som Laura altid har været fascineret af. Asger skal fotografere Laura, hvilket hendes mor, Henriette, længe har set frem til – til trods for en voksende jalousi til den smukke datter. Men hvad Henriette ikke ved, er, at Lauras følelser for Asger er ved at ændre sig. Det sætter spor i forholdet mellem mor og datter i form af et opgør og en konkurrence, som skaber stærke udfordringer for Laura. Mødet med Asger og modelmiljøet bliver en introduktion til voksenlivet og en opdagelse af seksualiteten. Hun mærker begæret for første gang og oplever samtidig magten, der følger med.

Kærlighed og straf

First-year film
#
2
Class #02
12 min
2001
Kærlighed og straf

Mor / datter

Kira is a single mother struggling to build a better relationship with her distant teenage daughter, Lina. One day, Kira has a bright idea that she believes could pave the way for a stronger bond between them. In her attempt to make the idea a reality, enticing shadows of the past start catching up with her.

First-year film
#
13
Class #13
23 min
2024
Mor / datter

Kira is a single mother struggling to build a better relationship with her distant teenage daughter, Lina. One day, Kira has a bright idea that she believes could pave the way for a stronger bond between them. In her attempt to make the idea a reality, enticing shadows of the past start catching up with her.