Right
between
structure
and
chaos.

Før Stormen

21 min
Class #06
2010
This movie is not available yet

15-årige Sigurd bor sammen med sin unge mor, Marianne, i en nedslidt lejlighed i København. Marianne har lige mødt Peter, som gerne vil gøre et godt indtryk på Sigurd. Men Sigurd er bekymret på sin mors vegne og skeptisk over for Peter.

Screenwriter
No items found.
Ekstern Instruktør
Ekstern Producer
Ekstern Manuskriptforfatter
Genres
Awards and Festivals
No pictures
Related Movies
All films
First-year film
#
4
Class #04
13 min
2005
En Røverhistorie

Da 11-årige Ronnie henter sin far fra arbejde tror han at de skal til flyveopvisning, men pludselig tager turen en uventet drejning, og Ronnie finder ud at hans far måske ikke helt er den supermand, som han gik og forestillede sig.

Final film
#
3
Class #03
18 min
2004
Skyggen af tvivl

Det er både ensomt og temmelig hårdt at konfrontere sin egen tvivl. Måske burde man bare stikke af.

Final film
#
6
Class #06
26 min
2011
The Load

En forretningsmand kører galt i Lapland, nord for Polarcirklen. Med en kuffert på slæb prøver han nu til fods at kæmpe sig vej gennem ødemarken for at nå frem sin destination. Men ved han egentlig, hvor det er han skal hen?

First-year film
#
6
Class #06
11
2009
Manipulation

“Hvis du nogensinde er mig utro, skal du gøre det med én du ikke kan li’. For jeg slår ham ihjel. Og det vil være synd, hvis du holdt af ham.” MANIPULATION er en film om overvågning og jalousi, men hvem er det egentligt, der overvåger hvem?

First-year film
#
8
Class #08
18 min
2014
Emmafilmemma

Emma’s hverdag i forstaden er grå og forudseelig, hun er en outsider blandt de andre unge i byen. Emma filmer med sin telefon, det gir hende et afbræk fra den kvælende kedsomhed og ligegyldighed omkring hende. Filmene er fulde af hendes bankende teenagehjertes ensomhed. Hun ligger filmene ud på nettet. Alle kan se dem. Den populære provinskonge Simon har fået øje på Emma og er vild med hende. Emma er den eneste pige han ikke kan imponere, men Emma ser muligheden for at bruge ham som medsammensvoren i sine film. Hun bruger sin magt over ham og begynder at iscenesætte ham. De laver film der ikke er så voksenvenlige – voksne har så mange regler og den slags. Men filmene får til gengæld mange views, det er jo sygt nok! De andre unge i byen følger med – endelig sker der noget andet, mere end der plejer. Emma får blod på tanden, og blod kommer der også i hendes film – man må skubbe grænserne længere ud, hvis man vil have det samme kick. Og det vil Emma.

Final film
#
2
Class #02
5 min
2002
Overmennesket

Friheden til at ytre sig bør hænge sammen med pligten til at lytte. Dét mener jeg at alt for mange har glemt. Jeg oplever at folk er blevet bange og hadefulde. At verden i dag deles op i en akse af gode og onde mennesker.Men der er ingen onde mennesker. Alle vil jo dybest set det bedste med livet.Så længe terrorister og magthavere er mennesker, der kan elske – så længe er der et håb om fred og sameksistens. Med AFR undersøger jeg filmmediets muligheder for manipulation i moderne historiefortælling. AFR har en form der er genkendelig fra vores medier, bygget op af velkendte elementer, men materialet er samlet på utraditionel vis og indholdet bliver dermed en ny fortælling om vores verden.Jeg har på den måde forsøgt at udforske bedraget og manipulationen – undersøge de moderne massemediers magt indenfor politik og historieskrivning. Jeg opfatter kunst som mediet for den humanistiske overvejelse; hvor mennesket og sjælen er i centrum. På denne baggrund har jeg lavet filmen – uagtet gældende lov og moral. Og måske derfor – vil filmen virke provokerende på enkelte. Men ytringsfrihed og demokrati er ikke en selvfølge. Det er noget vi skal kæmpe for. Og når vi har det, er det en gave, som skal bruges til at udfordre og udvide frihedens grænser. I modsat fald indskrænkes friheden til at tale, tænke, leve og elske, som vi vil.