Må vi aldrig gro fast.

Pinkies Begravelse

26 min
Årgang #10
2019
Denne film er ikke tilgængelig endnu

Django bliver sat på en hård prøve, da han tvinges ud på en natlig køretur med sin nye kæreste Sascha og ustabile ven Tommy, hvor gode og onde kræfter forsøger at styre slagets gang.

Instruktør
Manuskriptforfatter
Ekstern Instruktør
Ekstern Producer
Ekstern Manuskriptforfatter
Priser og festivaler
Ingen billeder
Relaterede film
Alle film
Cathrine

CATHRINE (16) har forelsket sig i Lars (33) som hun har mødt i det lokale storcenter. Cathrine holder forholdet hemmeligt for hun ved, at hendes kontrollerende mor og far aldrig ville kunne acceptere det. En dag efter skole bliver hun dog afsløret.

Afgangsfilm
#
4
Årgang #04
24 min
2006
Cathrine

CATHRINE (16) har forelsket sig i Lars (33) som hun har mødt i det lokale storcenter. Cathrine holder forholdet hemmeligt for hun ved, at hendes kontrollerende mor og far aldrig ville kunne acceptere det. En dag efter skole bliver hun dog afsløret.

Søster

“Nogle gange tænker jeg på, hvor jeg hører til. Hvornår er vi i familie med et andet menneske? En personlig dokumentar om instruktørens forhold til sin søster, efter han selv er blevet far.

Førsteårsfilm
#
3
Årgang #03
13 min
2003
Søster

“Nogle gange tænker jeg på, hvor jeg hører til. Hvornår er vi i familie med et andet menneske? En personlig dokumentar om instruktørens forhold til sin søster, efter han selv er blevet far.

Drengestreger

Tolvårige Simon er netop flyttet på landet med sine forældre. Nytårsnat møder han et par jævnaldrende, som tager ham med på togt.

Afgangsfilm
#
6
Årgang #06
13 min
2011
Drengestreger

Tolvårige Simon er netop flyttet på landet med sine forældre. Nytårsnat møder han et par jævnaldrende, som tager ham med på togt.

Glimt Af Mørke

Et barn er forsvundet fra et villakvarter. Mørke tanker slår rod, og en far bliver fremmed i sit eget hjem.

Afgangsfilm
#
2
Årgang #02
36 min
2002
Glimt Af Mørke

Et barn er forsvundet fra et villakvarter. Mørke tanker slår rod, og en far bliver fremmed i sit eget hjem.

Hej hej Nikolaj

Hej! Hej! Nikolaj. Hovedet den forkerte vej?

Førsteårsfilm
#
4
Årgang #04
12 min
2005
Hej hej Nikolaj

Hej! Hej! Nikolaj. Hovedet den forkerte vej?

Mannequinerne

"I denne film undersøges forstaden som tilstand gennem øjnene på en teenagepige i en 7. klasse. Sofie tager os gennem det sociale og kulturelle landskab, som forstaden udgør, og det overordnede portræt af forstadsmiljøet skildres gennem en coming of age-fortælling om kropslig akavethed, hemmelige forelskelser og forsøget på at finde sin identitet i en identitetsløs forstad. En ulmende spænding præger dette spor i filmen, men det er en spænding som synker sammen ligeså hurtigt som den opstår. Vi har at gøre med et antidrama: små ansatser til et klimaks som aldrig nås, en søgen uden slutmål. Forstadsfortællingen rammes yderligere ind af et skolestykke. En opførelse af den græske myte “Pyramus og Thisbe”. I denne scene får de store følelser plads, et sandt drama! Her skal katharsis finde sted! Men som i de fleste skolestykker er skuespillet akavet og uden indføling. Dramaet står tilbage som en mærkelig misdannet udvækst på fortællingen."

Førsteårsfilm
#
9
Årgang #09
29 min
2016
Mannequinerne

"I denne film undersøges forstaden som tilstand gennem øjnene på en teenagepige i en 7. klasse. Sofie tager os gennem det sociale og kulturelle landskab, som forstaden udgør, og det overordnede portræt af forstadsmiljøet skildres gennem en coming of age-fortælling om kropslig akavethed, hemmelige forelskelser og forsøget på at finde sin identitet i en identitetsløs forstad. En ulmende spænding præger dette spor i filmen, men det er en spænding som synker sammen ligeså hurtigt som den opstår. Vi har at gøre med et antidrama: små ansatser til et klimaks som aldrig nås, en søgen uden slutmål. Forstadsfortællingen rammes yderligere ind af et skolestykke. En opførelse af den græske myte “Pyramus og Thisbe”. I denne scene får de store følelser plads, et sandt drama! Her skal katharsis finde sted! Men som i de fleste skolestykker er skuespillet akavet og uden indføling. Dramaet står tilbage som en mærkelig misdannet udvækst på fortællingen."