“Hvis du nogensinde er mig utro, skal du gøre det med én du ikke kan li’. For jeg slår ham ihjel. Og det vil være synd, hvis du holdt af ham.” MANIPULATION er en film om overvågning og jalousi, men hvem er det egentligt, der overvåger hvem?
Small Time Giants har for længst erobret de bankende pop-rock-hjerter hjemme i Grønland. Nu drømmer bandet om at slå igennem I Europa. Vi følger de fire musikere på de tyske landeveje og da de håbefulde møder op til prisuddelingerne ved Bands of Tomorrow. Men vejen til international succes er opslidende og uden garanti. Spøgsmålet er, om det er kampen værd?
Udvejene for David synes at snævre ind, da han indser at han ikke længere kan finde ressourcerne til at afbetale sin livstrætte stedfaders gæld. Ansvaret tynger David, der modvilligt lader sig overtale til at tage skridtet fra simpel småkriminalitet – til et storstilet bankrøveri orkestreret af vennen Philip. Men magten og pengene synes at vække en lurende grådighed, og snart bliver Davids viljestyrke sat på prøve.
Harris bor på Manhattan. Harris store kærlighed har forladt ham. Harris spiller hovedrollen i ”En gal mands dagbog” og instruktøren er ikke tilfreds. Harris skal passe sit ”rigtige” arbejde som ejendomsmægler. Harris leder efter en forbindelse imellem sin indre stemme og den ydre virkelighed. Filmens lag er inspireret af Paul Austers kondition om to stemmer i konflikt. Filmens sprog ligger et sted imellem dokumentar og fiktion.
En pige er blevet dræbt på nøjagtig samme måde som i forfatteren Eigil Strøms seneste roman. Nu banker det på døren. Foran Strøm står en fremmed mand. Han ønsker en signeret udgave af bogen, men Strøm er mistænksom: Hvem er manden? Hvorfor vil han indenfor? Og hvorfor spørger han så meget til den dræbte pige?