"I denne film undersøges forstaden som tilstand gennem øjnene på en teenagepige i en 7. klasse. Sofie tager os gennem det sociale og kulturelle landskab, som forstaden udgør, og det overordnede portræt af forstadsmiljøet skildres gennem en coming of age-fortælling om kropslig akavethed, hemmelige forelskelser og forsøget på at finde sin identitet i en identitetsløs forstad. En ulmende spænding præger dette spor i filmen, men det er en spænding som synker sammen ligeså hurtigt som den opstår. Vi har at gøre med et antidrama: små ansatser til et klimaks som aldrig nås, en søgen uden slutmål. Forstadsfortællingen rammes yderligere ind af et skolestykke. En opførelse af den græske myte “Pyramus og Thisbe”. I denne scene får de store følelser plads, et sandt drama! Her skal katharsis finde sted! Men som i de fleste skolestykker er skuespillet akavet og uden indføling. Dramaet står tilbage som en mærkelig misdannet udvækst på fortællingen."
Året er 1600. I en ølstue i landsbyen Årslev sidder fem mænd. Det rygtes, at de er forhekset af en troldkvinde ude på engene, og nu venter de kun på at blive henrettet - da døren brydes op. Ind træder lensherre Holger Rosenkrantz. Han vil redde deres liv. Men i de fem mænd gemmer sig både mørke og åbenbaring, og som aftenen falder på, nærmer Holger sig en voldsom sandhed om hændelsen nær Årslev Enge.
Mary Kabufufu er lesbisk og asylansøger. Hun leder efter sin kæreste, som forsvandt under deres flugt fra Uganda. Til Marys sidste interview i Flygtningenævnet går det op for hende, at hun har overset en ledetråd, som måske kan føre hende til kæresten. Men hun ved stadig ikke, om hun får asyl. Mary Kabufufu is lesbian and asylum seeker. She is looking for her girlfriend, who disappeared during their escape from Uganda. During her last interview at the Refugee Board it dawns on her that she has overlooked a clue that might lead her to her girlfriend. But she still does not know if she can get asylum.
Det er 2028. Der synes ikke at være en grænse for, hvad der kan automatiseres. De aktiviteter, der er forbeholdt mennesket, svinder ind. Samfundene er præget af en modfaldenhed, en resignation, et efterår. Hvad fejrer man, hvad hejser man et flag for? En skabning går i land i Estland. Han kalder sig Rudolph. Han bevæger sig igennem Europa til København og møder en række personer, som på hver deres måde er beskæftiget med forholdet mellem menneske og teknologi. Selv er han på en mission af en slags, han leder efter noget, noget han kan transmittere tilbage til dér, hvor han kommer fra. Men hvad? Og hvad gør han, hvis ikke han finder det?
Det er aften på havnen i Nuuk. Ivik og hans venner laver graffiti, da de pludseligrammes af en fremmedartet og ubehagelig lyd. Drengene begår selvmord, men efterat være blevet erklæret død begynder Iviks hjerte på uforklarlig vis at slå igen. Meden uvished om, hvad der skete med ham den aften, går den nu hørehæmmede Iviken isoleret hverdag i møde. Samtidig begynder naturen omkring Nuuk at opføre sig anderledes.
Barndomsvennerne Nikolaj og Sigurd har skabt app'en, Delphi, der giver folk små råd til at strukturere deres hverdag. Da app'en bliver en verdenssucces, og medierne fejrer Sigurd som et IT-geni, begynder Sigurd at få kolde fødder. For overlader folk for mange af deres beslutninger til computeren, og er det hele ved at løbe løbsk? I løbet af et hektisk døgn må Nikolaj kæmpe for at holde sammen på både venskabet og livsprojektet.
Synopsis: Mads må endnu engang selv finde hjem, fordi hans storebror, Anders, er forsinket. På køreturen hjem til deres far, bliver Mads konfronteret med den afvej, som Anders er på vej ned ad, og da de rammer en hjort, slynges brødrene og deres forhold rundt på landevejen.
Gitte og Frank begår rutineret indbrud i et villakvarter, hvor de denne nat overraskes af politiet. Gitte øjner chancen og udgiver sig for at være ejeren af villaen. Frank er tøvende, men lader sig forføre af Gittes plan. Men inden de ser sig om, er de hvirvlet endnu dybere ind i en løgn som får fatale følger.
William is convinced it is his fault that the world is coming to an end. On the planet's last day, he is faced with a dilemma; Should he spend his last hours with his family, who have chosen to celebrate his disabled sister's birthday, or should he meet up with his crush, who is impatiently waiting for him at the local beach?
The film takes place in a near-future, where earth has punished all adults for not taking properly care of our planet. We follow a group of kids, left all by themselves in a trashed world, living day by day and trying to avoid the unknown future. The kids put all their fear into hating the adults, but what will happen when one of the kids starts to become one?
After the death of their father, Sigurd wants to bury the hatchet and forgive his half siblings, Astrid and Jens, for how they treated him as kids. But this does not go as planned, as Astrid and Jens do not believe they've done anything that warrants forgiveness. Sigurd feels snubbed and realizes that what he actually wants is an apology but this demand only escalates an already tense situation and before long, they start to fall into old habits, revisiting childhood traumas.
In this absurd dark-comedy, funerals are happy and joyful events celebrating the deceased. Ole's sister has just passed away after a long battle with cancer, which calls for the usual festivities. The only problem is Ole's deep sorrow and grief, which doesn't seem to fit the occasion.
'Companion AI' is a new technology that allows for the implantation of relationships through a chip. Saga is anti-tech, lonely, and struggles to connect with others, as popular technology creates distance between people. When she reunites with her childhood friend Etta, whom she misses in her life, she sees an opportunity to rekindle a genuine and deep relationship. However, Etta herself has a 'companion,' making it challenging to reestablish their bond. This drives Saga on a journey where she must compromise and turn inward in the pursuit of a genuine relationship.
An example of an evening shift at a closed psychiatric ward that starts like many others. The nurse, Emma, meets to messages of sick leaves and acute patients - and the staff have to be creative to get through the shift in the best possible way. In just 20 minutes the confidence in the system will be put to a test.