Mens Pernille venter sit første barn fyldes hun af en forventningsfuld glæde om den nye tilværelse som mor. Men da hendes søn kommer til verden som en grædende byrde, bliver Pernille sat på prøve. Hun begynder at tvivle på sine egne evner som mor, og hun søger trøst og støtte hos hendes langt mere erfarne mødregruppe, som på både godt og ondt forsøger at hjælpe Pernille med at blive en god mor.
Da Greta mister sin mand efter et langt ægteskab, er hun overbevist om, at hun vil dø af sorg. Det sker bare ikke. Frustreret over ikke at kunne få det som hun vil, bliver Greta mere og mere isoleret overfor sin uforstående familie. Men hjertet har det med at holde ud, og et pludseligt møde med et par livskloge damer ændrer hendes perspektiv. Snart indser Greta, at der ikke er andet for end at fortsætte med at leve, så længe hun kan.
Sømanden, Jørgen vender for en enkelt aften hjem til Danmark, og forsøger at opspore sin gamle kærlighed, som han måtte tage afsked med for mange år siden. Som natten skrider frem, må Jørgen dog indse, at meget har forandret sig, og undervejs gør han sig chokerende opdagelser om sig selv og om den kvinde, han elskede.
Instruktør, Niels Holstein Kaa er ulykkelig i København. I håb om at genvinde troen på lykken og kærligheden rejser Niels til byen Yellowknife i det nordvestlige Canada, hvor han boede for ti år siden. Rejsen bliver et opgør med fortiden, nutiden og den person han må erkende han er.
Euroman er en tidstypisk fortælling om de løgne, vi fortæller om os selv. Frederik lever livet på 1.klasse. Han er succesrig, tjener hurtige penge og scorer damer på tinder. Hans far er stolt af ham og vennerne fra CBS er imponerede. Men Frederik lukker øjnene for virkeligheden og det afsløres snart, at hans liv blot er en illusion af succes.
Filmen viser skelsættende øjeblikke i tre personers liv. Selvom personerne er forbundet, ligger deres værdier og mål langt fra hinanden. Den intimiderende forretningsmand Alexander kæmper med sin soldaterbaggrund, og er blevet afhængig af angstdæmpende medicin for at kunne se livet i øjnene. Meryem er en anset læge, der forsøger at finde sig til rette i sit nye liv langt væk fra sit oprindelsesland. Jonas stræber efter succes på arbejdet, hvilket får konsekvenser for hans ægteskab. Fortællingen om Alexander, Meryem og Jonas portrætterer fragmenter af et moderne samfund i krise – individuelt og globalt.
Adil har kun et brændende ønske: At blive genforenet med sin bror, der for længe siden drog i krig uden ham. Han erfarer dog hurtigt at alting har sin pris og Adil må tilsidesætte sin moral for at kunne udføre en række opgaver for en lyssky gruppe, som til gengæld vil opfylde hans ønske og sende ham ned til sin bror. Dagen oprinder og muligheden for at komme af sted opstår pludselig – men der venter dog en sidste opgave, der skal bevise hans værd som loyal og koldblodig soldat. Snart smuldrer Adils selvforståelse, og grænsen imellem ven og fjende synes at være mere utydelig end nogensinde før.
Emily og Ida, to søstre der altid har været meget forskellige, har netop mistet deres far. De mødes i barndomshjemmet for at tage sig af det praktiske efter tabet i familien. Idas børn er tvunget til at tage del i de voksnes komplekse verden, hvor uløste spændinger fra fortiden stadig hærger.
Hvad sker der, når fantasien overgår virkeligheden for to middel aldrende irske mænd fyldt med tomhed og manglende motivation i livet. De har for 10 år siden fundet en meteorit i deres baghave, og den kan være en formue værd. Vejen til rigdommen er imidlertid ikke så nem for de to simpelt tænkende irere. Seamus er besat af tanken om, at stenen er en meteorit, og vil gøre alt for at få den endelige godkendelse på det. Jude er blevet så forelsket i sin sten, at han slet ikke kan undvære den, han sover med den, tager den med sig på pub og bader den i et akvarium. Vi følger de to venners håb, drømme og fantasifulde fortællinger om stenen, samtidig med at vi oplever deres tomhed, ensomhed og selvbedrag i livet. Kan de acceptere deres virkelighed hvis fantasien om meteoritten brister?
William is convinced it is his fault that the world is coming to an end. On the planet's last day, he is faced with a dilemma; Should he spend his last hours with his family, who have chosen to celebrate his disabled sister's birthday, or should he meet up with his crush, who is impatiently waiting for him at the local beach?
The film takes place in a near-future, where earth has punished all adults for not taking properly care of our planet. We follow a group of kids, left all by themselves in a trashed world, living day by day and trying to avoid the unknown future. The kids put all their fear into hating the adults, but what will happen when one of the kids starts to become one?
After the death of their father, Sigurd wants to bury the hatchet and forgive his half siblings, Astrid and Jens, for how they treated him as kids. But this does not go as planned, as Astrid and Jens do not believe they've done anything that warrants forgiveness. Sigurd feels snubbed and realizes that what he actually wants is an apology but this demand only escalates an already tense situation and before long, they start to fall into old habits, revisiting childhood traumas.
In this absurd dark-comedy, funerals are happy and joyful events celebrating the deceased. Ole's sister has just passed away after a long battle with cancer, which calls for the usual festivities. The only problem is Ole's deep sorrow and grief, which doesn't seem to fit the occasion.
'Companion AI' is a new technology that allows for the implantation of relationships through a chip. Saga is anti-tech, lonely, and struggles to connect with others, as popular technology creates distance between people. When she reunites with her childhood friend Etta, whom she misses in her life, she sees an opportunity to rekindle a genuine and deep relationship. However, Etta herself has a 'companion,' making it challenging to reestablish their bond. This drives Saga on a journey where she must compromise and turn inward in the pursuit of a genuine relationship.
An example of an evening shift at a closed psychiatric ward that starts like many others. The nurse, Emma, meets to messages of sick leaves and acute patients - and the staff have to be creative to get through the shift in the best possible way. In just 20 minutes the confidence in the system will be put to a test.